КСЕНИЈА МАРТИНОВИЋ - ДНЕВНИК СРПСКЕ ДОМАЋИЦЕ

2. јул ПЕТАК у 19,30h
Позориште лутака „ПИНОКИО“

CSS Teatro Stabile di Innovazione Friuli Venezia Giulia / CSS
ДНЕВНИК СРПСКЕ ДОМАЋИЦЕ
Монодрама по истоименом роману Мирјане Бобић Мојсиловић

Игра: КСЕНИЈА МАРТИНОВИЋ
Адаптација и драматизација текста: Ксенија Мартиновић
Режија: Фиона Сансоне

Анђелка оживљава своја сећања, преиспитујући себе, своја осећања и свој живот, детињство у Југославији за време Тита, младост и зрелост у Милошевићевој Србији. Како се погледати у огледалу после много година? Схватити саму себе, схватити целу једну генерацију која је била исувише млада да би тако брзо одрасла.
Један касетофон. Године шездесете до деведесетих. Пионирска марама, новине, речи, телевизија, дневник.
Анђелка, Анђелка једна жена, један народ. Народ о коме прича цео свет, који живи на линији цивилизације и страха, страха од неразумевања, страха да не буде ућуткан. Италију доживљава као сећање и као будућност, као путовања, музику, забаву, храну.
Један дом отворен ка свету. Једна кућа за домаћицу.
Анђелка није традиционална домаћица. Док запад куца на врата и бомбардује, Анђелка игра, пева, жели да постане важна, да постане неко и нешто, седи у дрвеној гајби и чека, чека као нека лутка. Чека али се не досађује. Ризикује! Ризикује да воли, да буде вољена, срећна, да постане мајка. Преиспитује себе и свој патриотизам. Бити рођена ту где јесте, где припада, бити Српкиња трудећи се да искреност, барем једном, буде највећа врлина свих нас. Анђелка кроз светлост позорнице призива своја сећања, разоткривајући тајне.

РЕЧ СЕЛЕКТОРА

Ксенија Мартиновић: ДНЕВНИК СРПСКЕ ДОМАЋИЦЕ
Монодрама је рађена по мотивима истоименог романа Мирјане Бобић Мојсиловић. Глумачким средствима с којима прелази тзв. рампу, уметница увлачи публику у своје сновиђење представљајући стање и статус српске жене од детињства из Титовог периода, преко периода Милошевићевог режима, преживљавањем бомбардовања... Корестећи средства и светла позорнице јунакиња призива сећања разоткривајући своје тајне, делећи их са публиком.